Acht jaar geleden trokken de initiatiefnemers van de Zakenvrouwen Club de conclusie, dat het vrouwelijk ondernemerschap zwaar onderbelicht en onderschat werd. Sindsdien hebben ze een community gecreëerd van ambitieuze vrouwelijke ondernemers.
Het ondernemerschap van zo'n grote groep vrouwelijke ondernemers tijdens de netwerkbijeenkomsten spat er vanaf. De drive om te gaan voor die stip aan de horizon, wordt elk jaar vastgelegd in de glossy van de Zakenvrouwen Club: een bundeling van story's over vrouwen met een eigen bedrijf, die elk op hun eigen manier inspireren en ervoor hebben gekozen om zichtbaar te zijn.
Ondernemen als vrouw
Toen mij gevraagd werd onderdeel te worden van de Zakenvrouwen Club was de keuze snel gemaakt. Vanuit mijn vak zit ik vrijwel dagelijks met technisch innovatieve ondernemers aan tafel te praten over innovatie, business development en ondernemerschap. Ondernemers maar wel allemaal mannen, terwijl het voor mij heel normaal is dat vrouwen net zo ondernemend en succesvol zijn als mannen.
Sterker nog als mij gevraagd wordt of er anders tegen mij aangekeken wordt als vrouw in een tech-gedreven omgeving dan kan ik alleen maar zeggen dat dat voor mij geen enkel obstakel is. Sterker nog, de meeste ondernemers vinden het verfrissend om “een keer met een vrouw zaken te kunnen doen”. En eerlijk is eerlijk, na het eerste verkwikkende enthousiasme moet ik net als mijn mannelijke tegenhangers gewoon presteren, mijn vak verstaan en kwaliteit leveren.
Dat gezegd hebbende is het wel erg leuk om onderdeel te zijn van een netwerk van vrouwelijke ondernemers. Want hun drive en ondernemerschap geeft ook mij weer de bevestiging dat je bent en kunt worden wat je zelf wilt. Dus trots onderdeel van de Zakenvrouwen Cluben trots vrouwelijk ondernemer, maar vooral ambitieus en gedreven om goed te zijn in mijn vak. Want dat is uiteindelijk waaraan je jezelf toetst en moet laten toetsen.
Contact
Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op via